Thursday, 10 March 2016

Sorry Seems To Be The Hardest Word

Assalammualikum...


OK.. harini skip lunch..xtau nk pi mana.. maka dok di opis saja laa...
sambil2 dapat idea lak nk mengomel..hehehe..


SORRY SEEMS TO BE THE HARDEST WORD

Perkataan "SORRY" or "MAAF" mmg terlalu sukar nk ckap
tambah2 bila ego mengusai diri.. Dan saya antara makhluk yg EGO saya mengaku.. huhuhu
tapi dah tua2 dah..dah status pn berubah apakata kita turunkan sikit ego.. Mintak Maaf jika melakukan kesilapan or terlepas cakap..


Tak kisah la nk ego melangit mcm mana pn..sy kalau stakat kapel2 yg xde arah tuju ni sy tak bpe kisah sgt nk ego or xnk say sorry or tak pandai pujuk..sebab kapel je pun kn..
Tapi bg kes yg dah bertunang ni..yg nk menuju ke alam perkahwinan..
Soalan saya.. Rasional kah kalau nk ego? Tak nak mintak maaf? Tak pandai pujuk? walau sendri sedar salah siapa?? Rasional kah?

Bagi sy mmg tak rasional.. Sebab dalam tempoh tunang ni la nk buat persiapan diri sebelum menuju alam perkahwinan..Pernikah bukan semata CINTA,SAYANG.RINDU...
tapi give and take..apa saja kekurangan dan kelebihan pasangan.. Perlu ker nak ego??
patut ker bila salah tapi tak mau Mintak Maaf? Susah ker nak cakap?
bukan tuk sapa kan..tuk Bakal Bini kau jugak.. Hahaha..


Seeloknya.. dalam tempoh bertunang ni ubah la apa yg patut..sebab kahwin bukan untuk 2,3 tahun,
kalau belum ready nk korban kn smua rasa.. saya rasa baik tangguhkan niat tu.. Blaja la mintak maaf bila buat salah.. pujuk bila pasangan merajuk.. tak susah mna pun..Jangan tggu lepas khwin bru nk brubah..tkot tak menjadi lak..sebab apa? sebab dah terbiasa mcm ni sebelum nikah..
Memang ada org ckp..tak payah nk hormat tunang.. Tunang je bkn jadi suami.. tapi mereka tak sedar..bila dah terbiasa mcm tu sebelum kahwin..maka apa beza selepas kahwin??


Saya mengharapkan perkahwinan sekali jer tuk seumur hidup saya..
saya nak jadi yg terbaik buat bakal suami..dan sy pn mengharapkan bakal suami sy sanggup buat yg terbaik tuk masa depan dunia n akhirat. InsyaAllah.. dgn izin Allah..
dan kalau dah tertulis di Luh Mahfuz awak adalah jodoh saya,bakal imam saya,babah kepada zuriat saya,pelindung saya dan pemilik Syurga saya.. Saya akan jadi Bidadari Syurga awak.. Aminn...

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.